Vanliga misstag när man tränar och vill gå ner i vikt

Om du försöker gå ner i vikt finns det en gyllene regel som är sann oavsett vilken diet eller metod du använder: ta in mindre energi, gör av med mer energi. Det vill säga, ät mindre och träna mer.
Men sedan kan man effektivisera detta på olika sätt. Man kan till exempel äta rätt saker. Äter du mycket fibrer och grönsaker kan du äta betydligt mer än om du äter mat som är rik på socker och fett. Liknande gäller för träningen. Du behöver inte anstränga dig lika mycket – i din kamp på att göra av med energi – om du gör rätt saker. Ett vanligt misstag vid träning är tillexempel att göra isolerade övningar. Att göra isolerade övningar – som biceps- och triceps kick-backs – så kommer dessa inte att ge dig några betydande resultat i viktminskningen. Dessa en-muskel-åt-gången-övningar kan helt enkelt inte stimulerar tillräckligt mycket muskelfibrer för att bygga muskler. Inte heller förbrukar dessa övningar tillräckligt med energi för att maximera din kaloriförbränning.

Om du vill bygga muskler och samtidigt bränna fett, måste du utföra övningar som stimulerar så många muskler – och förbrukar så mycket energi – som möjligt på samma gång. Med hjälp av dessa typer av övningar kommer dina resultat att bli betydligt bättre.
Vill du ha fler tips och råd om hur du ska träna för att gå ner i vikt bättre – samt andra råd i viktminskningsprocessen – kan du gå till www.viktexpert.se.

Andra inlägg.